24 timmar


De senaste 24 timmarna har varit ganska skumma. Vaknade upp imorse på ännu en ny plats. Igår åkte vi ut till Tomas familjs stuga. Det var riktigt mysigt. Då min telefon hade dålig mottagning var jag inte lika aktivt uppkopplad som jag brukar vara. Så ovetande om vad som pågick i vårat grannland njöt vi av kvällen och god mat. Vi spelade kort och hade det bra. När jag vaknade imorse runt 8 kunde jag inte somna om. Och till min förvåning hade jag full teckning. Glatt började jag surfa på min telefon. Sedan började man se status efter status om det hemska som hänt i Norge. Det är en sann tragedi det som hände igår. Att det finns sådan ondska i världen kan jag inte riktigt förstå. Det är både skrämmande och ofattbart att något sådant skulle hända i Norge som ligger så nära och som är i synnerhet ett så lugnt land. Hela dennna dag har alla de drabbade och deras nära och kära funnits i mina tankar samt i mina böner. Men även i det mörkaste mörkret finns det ett ljus hur mörkt det än må vara. Gud är ljus. Han är mitt ljus i denna mörka värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0