Helgen...

När jag skulle till jobbet i fredags hade jag som sagt punka på min cykel så jag promenerade.
Vädret hade skiftat heela dagen och när klockan slog fyra kom det mörkare och mörkare moln.
Tar ungefär 30 min att promenera hem till mig.

Jag ringde hem till mamma och pappa då jag inte hade pengar eller busskort med mig till jobbet.
Sen kom ja på att dom skulle ha gäster och att dom kan inte släppa allt och hjälpa mig, jag är ju trots allt vuxen.=P

Så jag sa att jag löser det (medans det öste ner) men då ringde min söta rara storasyster Jessica upp och sa att hon kunde hämta mig.
Vi skulle träffas vid Sollentuna kyrkan men efter som det blev uppehåll ringde jag upp Kelly min andra syster och sa att dom var välkomna hem på en kopp te om dom ville men att jag skulle promenera hem så fort jag kunde (tar 15 min att köra från mamma och pappa i alla fall).
När jag kom upp till Sollentuna kyrkan började det ÖÖÖÖÖÖSSSSAAAAA ner och då hörde jag åskan eller som barnen på mitt jobb säger "oskar" så Oskar bullrade till igen och igen. Sååå jag ensam ute i regnet sprang så fort jag kunde hem igenom vattenpölar och hann precis komma in igenom dörren när det började hagla.

Några minuter efter ser jag Jessicas bil köra in på innergården så kommer systrarna och lille systersonen in springande från haglet. Lite te och glass senare skulle dom tillbaka till mor och far.
Men bilen startade inte.
Så min svåger kom dom bytte bilar.

Fredagen var rolig och mysig avslutades med en middag hemma hos mina föräldrar.
På lördagen åkte vi hem till Kelly och monterade ihop möbler efter att jag hade spenderat heeela dagen hos henne (det blev jättefint) åkte jag och plockade upp Emma och så drog vi hem hit och mös.
Var en av dom roligare kvällarna på länge och ser verkligen framemot nästa kväll.=)

Nu är det familjemiddag klockan 4 och eventuellt träning klockan halv 7. Lite seg men det ska nog gå bra.

Kommentarer
Postat av: Carro

ja det va mysigt!!

Lisa är ju gravid så är inte att rekomendera för hennes del att ha vinkväll ;)

puss!

2009-08-17 @ 15:20:06
URL: http://jisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0