läste en sak...

För en liten stund läste jag en sak som fick mitt hjärta att hoppa upp i halsen.
Jag läste om hur det är när man tröttnat på att folk sätter upp falska fasader.
Och att som vänner kan man tröttna på att vara i närheten av dom som inte vågar släppa efter och inte vara perfekta.

Jag är långt ifrån perfekt, har aldrig försökt vara perfekt nää det är en lögn.
När jag var yngre strävade jag efter det eller att sätta upp en fasad som var "perfekt" släppte inte in någon längre än jag behövde och dom jag släppte in fick dom verkligen komma hela vägen in?
Vissa gånger vissa gånger kom dom nära men aldrig in helt...

Och i dagsläget tror jag att dom som känner mig vet att mitt liv är långt ifrån perfekt.
Jag är ett space case glömmer saker till och från som att höra av mig och det ber jag om ursäkt för.

Kände att jag vill aldrig vara den personen. ALDRIG. Vem vet jag kanske har folk som fått den bilden av mig.
Eller så är man så hispig av sig att alla tankar börjar snörra och man tänker ojoj hoppas jag inte gjort något sånt omedvetet.

Ska vi måla upp det perfekta livet om man fick välja?
Okej då skulle jag som 23-årings liv se ut så här om mitt liv vore perfekt:
1. Utbildad hahahaa
2. Sångerska som yrke och försörja mig på det.
3. Bo i en mansion.
4. Gift med mannen jag älskar.
5. Ekonomiskt oberoende.

Samtidigt skulle jag nog känna att mitt liv vore lite mer i perfekta riktningen om jag aldrig fått ha några bekymmer i mitt liv.

Det coolaste med att drömma om det perfekta livet är att man inser nu när man skrivet ner det där ovan att om jag hade allt det där skulle jag nog inte helt säkert vara lycklig.

Jag är lycklig i mig själv för det är inom mig själv jag kan välja ifall jag vill vara lycklig eller inte.
Klart att saker och ting skulle kunde vara annorlunda , saknar att ha någon som man är tillsammans med den där känslan av att det är vi två mot världen.Oooobeskrivlig.
Har haft den känslan och den är fantastisk.

Men för att återknyta.
Vi människor tänker för mycket.
Vi grubblar.
Vi älskar.
Vi är rädda.
Rädda för att visa det som vi egentligen har inom oss för varandra.
Vi tar på oss masker som i en maskerad och döljer oss bakom dom.

Jag är trött på alla maskerader....om det inte är Halloween förstås haha.

Lyssna på låten Until U Love U av Pussycat dolls såå bra.
Jag lyssnar på den när jag är låg.
Gillar delen där dom sjunger: Take a look in the mirror you're beautiful.
Man glömmer liksom det ibland....att man är vacker för den man är innerst inne inte det man har på sig.

Man är vacker även om man inte har på sig den där perfekta dräkten den där perfekta fasaden..låt den falla..
Min föll hårt för några år sen och det tog ett tag innan jag blev van vid att se mig själv för den jag är.


Mandy far from perfect and okay with it ;)

Kommentarer
Postat av: Carro

and that's why we love you!

2009-08-12 @ 10:02:47
URL: http://jisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0