*LARMET GICK!!

Började dagen med mys och lugnt tempo, puttrade på i min egna takt.
Kerstin ringde och vi bestämde träff och att åka till plantagen.

Innan jag åkte till Kerstin åkte jag hem till mina föräldrars hus för att hämta mina gamla balkong möbler.
Jessica och David hade inte hittat garage öppnaren när dom hade varit hemma hos mamma och pappa och kollat så ja tänkte att ja kanske kunde åka och leta efter den innan jag åkte till Ker( med att möblerna var inlåsta i garaget).

Hade riktigt flyt på morgonen när jag hittade nycklarna hem till mor och far...hehe
Kom till huset såg lillbrorsans katt och hälsade på lilla Rexy pratade lite me honom öppnade dörren....ooch...hehe
LARMET GICK!!!

Jag har inte larmat huset eller larmat av det på säkert 6 år...haha
så min chock var total.
Så jag knappade in ett nummer jag gissade att det var...bara för att höra att larmet blev ännu värre.

I all panik kastade jag mig ut ur huset till bilen klackarna flög åt olika håll, in fort i bilen lirka fram handväskan efter mobil ringde J & D ingen svarade, larmet blev värre.

PANIK PANIK PANIK!!!

In i huset tryckte samma nummer igen fel fel sen började telefonen ringa hemma SECURITAS!!!
Jag kastade mig på telefon och SKREK: HEJSAN MITT NAMN ÄR AMANDA DOTTER TILL MARICA OCH MONTE JAG HAR TRYCKT IN EN KOD SOM INTE STÄMMER JAG VISSTE INTE ATT DET VAR LARMAT JAG VILLE BARA TITTA TILL KATTEN OCH LARMET ÄR I GÅNG...

Han skrattade. och sa har du ett..... och jag började skrika ett lösenord vi haft när jag var liten...han skrattade igen. och sa det där låter ju bra men ja tänkte kolla vilken kod ni har till huset...

I min frustration röt jag: OM JAG HADE VETAT DET HADE INTE LARMET GÅTT!
Sen började jag prova alla möjliga konstilationer som mina föräldrar skulle kunna ha andvänt.
han garvade igen och sa tillslut okej jag är nöjd där var den.
Sen fick jag återupprepa de olika konstilationerna jag hade andvänt eftersom jag själv inte hängt med på vilken det var tills han sa att d va lugnt och vilken det var.

SUCK!!
Samtidigt känner jag tänk om jag inte hade varit deras dotter och han godkänt till en tjuv...,inte bra inte bra.

Men men dagen fortsatte på plantagen med Kerstin skit mysigt hade verkligen saknat henne.

Efter plantagen tog jag det lugnt här hemma sydde om två klänningar som hade för långa band över axlarna, klippte av ett par gammla jeans till shorts och har lyssnat på bra musik hela dagen och kvällen. Lagat god mat och bara varit med mig själv.

Trodde inte att jag var en sån som ibland måste ladda batterierna själv..men det är jag tydligen.
Kul när man lär sig nå nytt om sig själv =)
Just nu strömmar de sköna tonerna från en gammal Backstreet Boys skiva ut ur mina högtalare=)


Kommentarer
Postat av: Carro

åååh BSB! jisses va man va besatt av dom ett tag ;)

jag hoppas jag kommer ha körkort när jag kommer till Sthlm, då kan vi cruisa runt :D



jag vet precis va du menar! men man behöver nog åka berg och dalbana ibland för att känna att man verkligen lever :) men inte för länge för då kanske man fastnar i dalarna.. nää men du förstår vad jag menar! hoppas det ordnar sig snart för dig gumman!

2009-07-23 @ 10:39:56
URL: http://jisses.blogg.se/
Postat av: Celina

haha shit vilken grej:P jaghade lätt också fått panik!

2009-07-23 @ 11:48:53
URL: http://starbucks.blogg.se/
Postat av: Mandy

Ja det blev en helt sjuk start på morgonen.

2009-07-23 @ 13:56:15
URL: http://trustworthy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0