Flyttdagen..

Igår började vi dagen med att åka till macdonalds i solna för att äta frukosten innan vi hämtade skåpbilen på statoil.
Klockan var kvart över sju alla var på strålande humör,,....eller inte.
Min 18-åriga bror var skit sur hade varit uppe hela natten och förstod inte varför vi var tvugna att gå upp så tidigt.
När vi kom fram öppnade dom inte förens klockan 8.
hehee alla blev ännu gladare. snabbt som ögat hoppade vi in i bilen och åkte till akalla,åt en snabb frukost mamma, pappa och pojkarna åkte till solna för att hämta bilen, jessie,david,elliot och jag åkte direkt till hägersten.

Shami var på plats 8.30.(tack och lov för shami)
I väntan på bilen började vi torka ur skåp.
När bilen var på plats var det en hel del lastande pappa och david tog alla stora saker jag bar allt små fix och det gjorde även Shami.
Tillsammans städade vi och tömde källarförrådet på 2 timmar.
När allt var färdigt packat la vi in en hushållsrulle och två toalett rullar samt några loka i kylskåpet och en trevlig välkomna hem lapp i kylskåpet.

 Efter packningen tog vi en glass på macfonalds.
Sen så var det dax. klockan var 10 över 11 bilen skulle vara tillbaka 12.
Väl framme slängde vi i princip ut allt ur bilen för att pappa skulle lämna tillbaka den i tid.
Mormor var den som betalade för bilen tack och lov med tanke på att färg och allt små fix kostar som det kostar.

När vi kom in började vi frosta av frysen eftersom att det var en hel del is i den.
sen så var det plock lite här och där.
Efter lunchen som var pizza, åkte vi till k-rauta och köpte färg och sen till Ica MAXI och köpte nya större utemöbler.

Sen satte vi ihop dom så där halv bra. Jag Jessica och Shami satt och klurade på hur man skullle sätta ihop dom när Pernilla, Johannes , Rebecka och Theo kom förbi med fika.
Vi hjälptes alla åt till slut och det blev fin fint.

Sen var det bara att börja måla klädkammaren och sovrummet.


Ett stort tack till Shami som ställer upp när man verkligen behöver henne och stod ut att vara en hel dag  med min familj.=)
Och min underbara familj Mamma, Pappa, Sam, Tim, Jessica, David och Elliot, ni finns alltid där och ställer alltid upp för mig och det blir aldrig tråkigt utan er.
ÄLSKAR ER ALLA.

Kommentarer
Postat av: Carro

skönt å höra att allt har gått bra :) puss!

2009-06-28 @ 11:38:12
URL: http://jisses.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0