Mitt hem..

Efter jobbet idag åkte jag in till stan. Inte för att shoppa....eller typ inte...okej kanske lite. Förra helgen bestämde jag mig för att förnya mitt hem på något vis. Kände att det kändes så trist med samma gamla möbler osv... Började surfa på nätet och hittade en vit tv-bänk. Kanske inte den snyggaste i världen men den fungerar och kommer att göra sitt jobb. Så efter jobbet drog jag in till stan och för endast 100 kronor var denna bänk min =D Efter mycket om och men fick jag in den i mitt baksäte. Resan hem från stan bestod av att hålla i bänken varje gång jag svängde så den inte skulle slå i den nedre delen som var lös i baksätet. Väl hemma var det bara att börja sortera och rensa ur den gamla. I den gamla fann jag alla mina gamla diktböcker, några nothäften, massa cd-skivor och en dagbok som fick mig att bli tårögd. Helt plötsligt var storstädningen igång, jag sorterade papper dammsög, dammade och plockade en massa saker som bara låg överallt. Jag såg till att göra fint för min skull. Det kändes skönt att städa och ställa i ordning för min egna skull inte för att nån annan skulle komma på besök utan för att jag...jag Amanda ville göra det för mitt hem. Det kändes så skönt och riktigt nöjd var jag med resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0