Hemligt shhh

Det finns en fras som jag har funderat på de senaste dagarna.
Hemligt ;) Vad betyder egentligen hemligt? Och i vilka sammanhang bör man använda det? Jag skulle säga att enligt mig så använder man hemligt när man vill undanhålla något från några vänner. Det kan vara en överaskningsfest, information som ingen annan bör veta förens det är dags, en present eller en fest där ett fåtal är inbjudna.
Jag fascineras av ordet hemligt..det ligger en sån betydelse bakom själva ordet..personligen föredrar jag ordet privat. Privat är ett mildare ord än hemligt. Det kan vara att man har en privatfest, ett privat samtal eller att man vill hålla någonting privat.

kan hända att det är mig det är fel på men jag föredrar ordet privat.Det är som sagt mildare och när man hör någon yttra orden det är privat väcks en förståelse på ett annat sätt inom en själv än om någon säger: Det är hemligt. Hör man de tre orden blir man oavsett ålder lite irriterad att det är hemligt. Det är så tydligt visat i alla filmer nuförtiden. Det händer nåt som man vill hålla hemligt och sen råkar det komma ut på nåt sätt och någon blir sur och ledsen eller irriterad...men efter en stund är alla vännner igen. Haha enligt mig så tror jag att dom överdriver det hela i filmerna. Har någon en hemlighet så bör dom få det däremot tror jag att irritationen folk har uppstår när frasen sshhh det är hemligt yttras för då känner man sig utanför ;)Hahaha dagens tanke helt enkelt shhhh det är hemligt berätta inte för någon ;)
Flum tankar från ett flum helt enkelt ;) Kärlek till er alla <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0