Julstress

Vad är det som händer med oss så här års? Vi springer på adventsfika hos var och annan person, handlar julklappar för ofantliga summor. Kommer vi ihåg att stanna upp och njuta av det vackra runt om ?
I många fall nej...vi har alla så bråttom att hinna i tid till nästa aktivitet, till nästa "måste" på listan!
Jag är trött på all julstress!!! Jag lever i nuet men älskar att planera framåt;) häromdagen kom jag på mig själv...jag var inne i city och skyndade nerför gatan. Jag hade så bråttom att jag nästan inte hann se dekorationerna som vår fina stad har så här års.
Poetiskt fann jag det hela när jag sneglade på dem o knäppte en bild och sedan upptäckte att bilden var suddig....om vi lever i konstant stress kring julen o alla måsten så kan det hända att julen endast blir ett suddigt kort, en suddig bild i stället för att bli allt det skulle kunna bli...
Jag är fascinerad och frustrerad på dagens samhälle!
Så andas in julen, stanna upp och njut!!!


Kommentarer
Postat av: Josse

Jag ska försöka att andas ;)

2011-12-16 @ 11:07:57
URL: http://jemo89.blogspot.com
Postat av: Marica Reid

Så sant.

Kram

2011-12-18 @ 09:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0