Merry Christmas

I'm dreaming of a white Christmas
Just like the ones I used to know..


Jul, jul strålande jul glans över vita skogar...


Här har vi två sånger som båda påtalar att det skall vara snö ute när det är jul. Idag har min älskade snö töat bort...smått bitter är jag får jag lov att påstå men men man är väl vuxen och överlever.
Såg dock det hela framför mig...att denna helg kunna ta med mina syskonbarn i egenskap av moster och åka lite pulka med dem. men men får helt enkelt mysa med älsklingen under en filt till en bra film på måndag istället....win win situation.
Känns skönt att veta att alla klappar är inslagna och ligger och väntar i en påse på att morgondagen ska vara i fullrullning så att vi äntligen kan ta och röra oss till moster och till festligheterna som väntar. Det bästa med julafton är att min familj har inget ansvar. Vi chillar och äter dagen efter är det vår tur att jobba i köket och det gör vi så gärna..lika gärna som den andra sidan av familjen arbetar inför morgondagen. Det är speciellt och trevligt att få möjligheten att göra saker för varandra och med varandra. känner mig välsignad över att ha en sån underbar familj.
Så God Jul och Merry Christmas till everyone där ute liksom ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0