Grandpa

Min Grandpa eller farfar som man säger på svenska.
Är riktigt sjuk. Inte så mycke sjuk som att hans kropp inte orkar mer.
Jag vet inte riktigt vad jag ska göra eller hur jag skall förhålla mig till det hela.
Nu har doktorerna sagt att dom inte kan göra mer och idag kommer han att få komma hem så att han kan leva ut sina sista dagar hemma hos min farbror.
Pappa åkte dit i lördags morse och har fått finnas där hos farfar och det är jag tacksam för.
Men tårarna bara kommer hela tiden.
Pappa och jag talades vid idag och han sa att om jag skaffa skype ikväll kan jag få prata me farfar...
HUR?
Hur ska jag kunna hålla mig från att börja gråta om jag ser honom?
Jag vill inte säga farväl!
Jag är inte redo!
Det är orättvist att mina kusiner som bor nära får vara där och jag måste sitta i datasalen på skolan och vara pigg och alert på mina föreläsningar... Det är ORÄTTVIST!!!

Men jag ska skaffa skype ikväll och orkar han prata så orkar han.
Mamma berätta att när han orkade prata igår hade han sagt till pappa berätta för mina barnbar att deras grandpa älskar dom...
tårarna rinner..skriver mer sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0